Depremden Önce Van!

İki yıl önce Türkiye Eğitim Gönüllüleri Vakfı’yla bir eğitim için Van’a gitmiştim. Eğitimden sonra gece şehri şöyle bir dolaşmış, kahvaltıyı ise sabahın erken saatinde Van’ın meşhur kahvaltı salonlarından birinde yapmıştık. O zaman 3,5 aylık hamileydim ve doyasıya yediğim en keyifli kahvaltılardan biriydi. Mükemmel bir kaymak, üzerinde bal ve kırık cevizden ne kadar yediğimi hiç bilmiyorum.

Kahvaltı sonrası arkadaşlar bir taksi ayarladı ve taksici bize şehri dolaştırdı. Aynı gün dönüş yolculuğu olacağı için Vanlıların “ada” dediği Akdamar Adası’na çok istesem de gidemedik. İlk gittiğimiz yer tabi ki göl kenarıydı. Vanlılar buraya da göl değil, deniz diyorlar. Aslında o kadar büyük ki deniz denilebilir de.

Göl kenarında biraz yürüyüp birer bardak sıcak çay içtikten sonra tekrar taksiye atlayıp göl kenarından gördüğümüz kaleye doğru yol aldık. Taksiden iner inmez istediğimiz her dilde buranın tarihini anlatabileceklerini söyleyen çocuklar etrafımızı sardı. Girişte örnek Van evi vardı; ama kapalı olduğu için sadece dışarıdan görebildik. Van Valiliği tarafından geleneksel Van evlerinden öğretmen Hilmi Gürler’in evi protipi alınarak ahşap ve kerpiçten yapılmış.

Sonra çocuklar bizimle birlikte yürüyerek tepeye kadar geldiler. TEGV’den olduğumuzu söyleyince “biz de TEGV’e geliyoruz, çok seviyoruz” diye sevindiler. Zamanın azlığından ve benim nefes problemimden dolayı kalenin en tepesine kadar çıkamasak da hatırı sayılır bir yüksekliğe kadar çıktık. Bize eşlik eden çocukların da fotoğrafını çektim. Fotoğraflarını çekiyorum diye o kadar mutlu oldular ki hemen birbirlerine sarılıp poz verdiler.

Bu kısacık Van gezisi sonrası ucu ucuna uçağa yetiştik. Şimdi düşünüyorum da bu gezdiğim, fotoğrafını çektiğim veya çekmediğim yerler daha da önemlisi bu çocuklar şimdi nasıllar acaba?