Herceg Novi ve Zanjice

Budva‘daki ikinci günümüzde, sabah kahvaltıyı erken yapıp tekne turuna katılmak için Elmir’le buluşuyoruz. Bizi otobüsün alacağı nokta olan Slovenya Market önüne götürüyor. Otobüse binerek yaklaşık yarım saatlik bir yolculukla Tivat‘a gidiyoruz. Tivat’ta tekneye binince tüm gün sürecek olan dünyanın en güzel körfezlerinden biri olduğu söylenen “Boka Kotorska Bay” tekne turumuz başlamış oluyor. Önce Sırpça, Rusça ve İngilizce olarak gezi boyunca bize rehberlik eden Rus rehberle (Peter) tanışıyoruz. (Tur haritası için tıklayınız.)

Tivat’tan 55 dakikalık tekne yolculuğuyla geldiğimiz turumuzun ilk durağı, Boka Kotorska Körfezi’nin girişinde yer alan Herceg Novi (Yeni Hersek), marinası ve tarihi dokusuyla dikkat çeken, şehre adım atar atmaz insanın içini ısıtan sevimli bir şehir.

Herceg Novi (Yeni Hersek)

Marinadan şehrin kalesine doğru dik ve zorlu bir yolculuğa başlıyoruz. Eski şehrin girişinde bir saat kulesi (Sahat Kula) var. Oradan içeri girip biraz ilerleyince St. Archangel Michael Kilisesi‘nin olduğu küçük bir meydana varıyoruz. Palmiye ağaçları sanki minik kilisenin kuleleriymiş gibi güzel bir görüntü oluşturmuş.

hercegnovi3

hercegnovi4

hercegnovi5

Herceg Novi (Yeni Hersek)

Çeşmede su molası verdikten sonra güzel meydana bir kez daha bakıp asıl dik olan merdivenleri tırmanarak ve toplamda 500’den fazla merdiveni aşarak bir dönem Osmanlıların da aldığı kuleye geliyoruz. Kulenin adı, önünde yapılan savaştan dolayı Kanli Kula yani Kanlı Kule.

hercegnovi7

hercegnovi8

Günümüzde konser, tiyatro vb. sanat etkinliklerine ev sahipliği yapan kule, şehre ve masmavi denize tepeden bakan çok güzel bir manzaraya sahip.

hercegnovi9

hercegnovi10

Kuleden şehre son kez bakıp merdivenlerden iniyoruz. Tekrar tekneye binip körfezin karşı kıyısındaki Zanjice Plajı‘na doğru hareket ediyoruz. Körfezin girişinde Adriyatik’ten gelen tehlikelere karşı yapılmış olan kaleleri gördükten sonra Karadağ’ın Alkatraz’ı olan Mamula Adası’nın üstündeki hapishaneyi görüyoruz. Hırvatistan sınırına kadar gidip 35 dakika sonra Zanjice Plajı’da duruyoruz (Janyis okunuyor). Turkuaz renkli berrak bir denize sahip taşlık bir plaj. Lastik ayakkabısız denize girmek çok zor. Zaten zaman da kısıtlı olduğundan biz deniz kenarında yemek yemeği ve muhteşem görünen denizi uzaktan seyretmeyi tercih ediyoruz. Plajdaki 1,5 saatlik serbest zamanın ardından Perast Adaları’na doğru uzun bir tekne yolculuğu başlıyor.

Zanjice Plajı -Janyis-

Yazı ve fotoğraflar: Derya Çölaşan
Gezi Tarihi: 17 Ağustos 2010

Category: KARADAĞ  Tags: ,
3 Responses
  1. turu nereden satın aldınız, gitmeden internetten mi yoksa oradan mı? Kotor da konaklamayı düşünüyorum oradan gelip alırlar mı bizi acaba

• derya says:

Merhaba, Budva içindeki bir tur firmasından almıştık, ama ismini hatırlamıyorum. Boka Kotorska tur olarak Budva’da rahatlıkla bulabilirsiniz.

2. baran says:

Tivat geleceğin marina şehri ve inanılmaz bir yatırım almakta. Kanadalı iş adamının Karadağ devletinden çok uzun dönemli kiraladığı marina ve yaptırdığı otel gibi ek çalışmalar ile şehir tamamen apayrı bir noktaya doğru gidiyor ancak şu anda tamamen bir inşaat halinde. Ayrıca Tivat Karadağ‘daki ikinci havalimanına sahip. Bu Kotor ve Budva gibi alanlara ulaşımı 15dk gibi bir mesafede olması nedeniyle özellikle rus turistler ve Avrupalılar tarafından tercih ediliyor… daha fazla bilgi almak için sitemizi ziyaret edebilirsiniz…