Muhteşem İspanya Gezisi

Daha okullar kapanmamıştı, arkadaşlarla konuşurken Ezgi her yaz olduğu gibi yine Málaga’ya gideceğini söyledi. Birden “Sen de gelsene” dedi. İspanya’nın Endülüs Bölgesi görmek istediğim yerlerden biriydi aslında. Bir anda gelen teklife ben de bir anda “Neden olmasın” dedim. Ani bir kararla hemen uygun uçak bileti aramaya başladık. Eşimin uçuş milleri sayesinde 470 TL alan vergilerini ödeyerek THY’den 28 Temmuz-4 Ağustos arası uçak biletimi satın aldım. Her satın alınan uçak bileti benim için büyük bir heyecan. Hemen planlar yapmaya başladım. Bir anda karar verip bir anda aldığım uçak biletinden sonra bu plana Özlem de katıldı. Ezgi, Málaga’da olacağı için biz de orada kalmaya karar verdik. Málaga’da kalacaktık; ama tabi Endülüs deyince akla ilk gelenler Granada, Córdoba ve Sevilla oluyor. Bu üç şehri de merak ediyorduk. İnternet’ten Endülüs haritalarına bakarak mesafelere göre haftalık planımızı yaptık ve gezi rotamızı oluşturduk. Buna göre 6 gece Málaga’da kalacak; Granada, Córdoba ve Ronda’ya günübirlik gidip dönecek; bir gece de Sevilla’da kalıp uçak için tekrar Málaga’ya dönecektik.  Daha bilet tarihine iki ay vardı; ama biz de heyecan çoktan başlamıştı.

İspanya’ya yedi yıl önce gitmiştim, o zamanki rotamızda Madrid, Toledo ve Barcelona vardı. Yedi yıl sonra tekrar İspanya’ya gitme ihtimali beni çok sevindirdi.

Gezi rotamızda sonradan yaptığımız ufak tefek değişikliklerle bir haftayı aşağıdaki plandaki gibi geçirdik.

1. gün (28 Temmuz Perşembe): THY 09.05 İstanbul-Málaga uçağı ile Málaga’ya gidiş, şehre varınca Málaga şehir gezisi
  2. gün (29 Temmuz Cuma): Málaga’dan Granada’ya gidiş-dönüş
  3. gün (30 Temmuz Cumartesi): Malagueta (Málaga Plajı) + Ronda gezisi
  4. gün (31 Temmuz Pazar): Malagueta (Málaga Plajı)
  5. gün (1 Ağustos Pazartesi): Malagueta (Málaga Plajı)
  6. gün (2 Ağustos Salı): Málaga’dan Córdoba’ya gidiş-dönüş
  7. gün (3 Ağustos Çarşamba): Málaga’dan Sevilla’ya gidiş (1 gece Sevilla)
  8. gün (4 Ağustos Perşembe): Sevilla’dan Málaga’ya dönüş, kahvaltı, alışveriş ve ardından 16.45 uçağıyla İstanbul’a dönüş.

Üç arkadaş dolu dolu geçirdiğimiz, bir saniyesinden bile sıkılmadığımız İspanya gezimiz sonrasında aklımda ve gönlümde kalanları yazmaya başlıyorum. Sen de okumaya hazır mısın?