Perast Adaları ve Kotor

Zanjice Plajı’ndan Perast’a doğru Boka Kotorska Körfezi tekne turunun en uzun (1,5 saat) tekne yolculuğunu yaparak muhteşem manzaralar eşliğinde ilerlerken Rus rehberimiz geçtiğimiz her yerle ilgili üç dilde bilgilendirme yapıyor. Ve benim çok görmek istediğim Perast şehri yerine hemen karşısında yer alan ve ülkenin tek yapay adasında duracağımızı söylüyor. Bu duruma bozulsam da yapacak bir şey yok, turun güzergahı buymuş. Perast Adaları adı verilen yan yana iki adadan biri doğal ada, diğeri yapay. Duracağımız yapay olanı ve üzerinde sadece bir kilise var: “Church of Our Lady of the Rocks“. Kayalıklardaki Meryemana Kilisesi 1632 yılında yapılmış, 1700’lü yıllarda yenilenmiş. İçinde pek çok duvar resmi var. Hemen yandaki ada ise St. George Adası.

Perast Adaları

Bu minik yapay adada 40 dakika durmak fazla olsa da biraz etrafta dolaşıp karşıda görünen Perast’ın fotoğraflarını çekiyorum. Çevrede görünen manzara o kadar güzel ki, gözümüzün gördüğü güzellik fotoğraf makinesine sığmıyor. Dik dağlar, yamaçlarında yerleşim yerleri, masmavi denizlerle çevrili…

Perast

Dağlar arasındaki muhteşem manzaralara bakıp tekrar tekneye binerek turun son durağı olan Kotor‘a gidiyoruz. 35-40 dakikalık yolculuk sonunda ülkenin UNESCO Dünya Mirasları Listesi’nde yer alan tek varlığı olan Kotor’un eski şehrine varıyoruz. Dağın üzerinde Çin Seddi gibi kaleler tepelere doğru uzanırken dağın yamacındaki düz arazide kurulu eski şehrin deniz tarafındaki kapısından giriyoruz.

Kotor

Deniz kenarında yüksek duvarlarla çevrili eski şehir ilk görüşte insanı etkiliyor. İlk önce 1602’de yapılan saat kulesini görüyoruz. Önündeki meydanda Dük Sarayı ve Fransız Tiyatrosu yer alıyor. Eski şehri gösteren elimdeki haritaya göre burada on bir tane kilise-manastır, dokuz tane saray var. Saray deyince bizdeki gibi saraylar düşünmeyin. Diğer binalardan pek de farkı olmayan aslında hepsi de birbirine benzeyen beyaz taş binalar. Haritaya bakmazsak saray olduğunu anlamayabiliriz; ama ben bu koyu yeşil ahşap panjurları olan beyaz taş binaları seviyorum.

kotor3

kotor4

kotor5

kotor6

Bu dar sokaklar, taş binalar, ahşap panjurlar tıpkı Dubrovnik gibi, Budva gibi… Ara sokaklardan geçerken pek çok restoran-kafe görüyoruz. Vardığımız yer St. Triphon Kilisesi’nin olduğu Tripuna Meydanı.

kotor7

St. Triphon Kilisesi

Buradan sonra haritayı bir kenara koyup rastgele sokak aralarında gezmeye başlıyoruz. Bütün sokaklara gire çıka tekrar saat kulesinin olduğu meydana geliyoruz.

kotor8

Kotor Sokakları

kotor9

kotor10

kotor11

Kotor Sokakları

Serbest zamanımız bitmek üzere olduğundan otobüsü kaçırmamak için eski şehrin dışına çıkıyoruz. Kotor’da başka yer görmeden 40 dakikalık otobüs yolculuğuyla sekiz gibi Budva‘ya varıyoruz. Tüm gün süren bu tekne turu için kişi başı verdiğimiz 20 Euro’ya kesinlikle değdi. Boka Kotorska Körfezi‘ni çok beğendik.

Oldukça yavaş ve vurgulu bir şekilde İngilizce konuşan tekne turunun rehberi, turun sonunda 3,5 aylık oğlumuza “You are the best tourist of this tour” deyince bizimki bir gülücük atıyor. Sabahın dokuzundan akşamın sekizine kadar gerek teknede gerek gezdiğimiz şehirlerde kucağımızdaki kangurudan etrafı seyredip bizi üzmeyen oğlumuz gerçekten de en iyi turist olmayı hak etti.

Yazı ve fotoğraflar: Derya Çölaşan

Gezi Tarihi: 17 Ağustos 2010

Category: KARADAĞ  Tags: ,
One Response
  1. baran says:

Kotor koyunun en güzel yerlerinden biri olan Perast‘a hayran olmamak mümkün değil. Kotor koyu jeolojik olarak fiyord olmasada, etrafında gezerken size verdiği his bakımından Avrupa’nın en olağanüstü fiyordu olarak görülüyor. Zümrüt yeşili dağlar, turkuvaz rengi deniz ve dağların eteklerine serpiştirilmiş kasabalar, köyler nefes kesici… daha fazla bilgi almak için sitemizi ziyaret edebilirsiniz…