Limanköy

Gezinin ikinci günü, kahvaltıdan sonra İğneada‘daki otelden ayrılarak civarı keşfe çıktık. Sahil yolu boyunca ilerlerken hedefimizde, 5 km kadar ilerdeki Limanköy vardı. Koyun girişinde karşılıklı iki deniz fenerinin fotoğrafını çektim.

Limanköy deniz fenerleri

limankoy5

Karşı kıyı ise, az önce yola çıktığımız İğneada ve beyaz-büyük bina kaldığımız otel…

limankoy2

Balıkçı tekneleri, barınakları olan sahil yolunda ilerlerken birden yol bitti, deniz başladı. Kumsalda denize girenler vardı. Köşede de küçük, salaş bir restoran.

limankoy3

Limanköy sahili

Limanköy’ün asıl köyüne gitmek için biraz geriden sola dönmek gerekiyormuş. Biz tabi deniz fenerlerine bakacağız derken o girişi kaçırmışız. Neyse, hemen döndük ve yokuştan yukarı çıkmaya başladık. Yokuşun solunda bir iki restoran vardı, koya tepeden bakan. Arkamı dönüp bakınca Limanköy deniz fenerleri ve balıkçı tekneleri güzel görünüyordu; ama arabayı durdurup fotoğraflayamadım. Dönüşte çekerim diye önemsemedim (dönüşte oradan geçemedik!).

Denizden iyice yükselirken yan yana iki katlı yazlık güzel evler gördük, sonra sağlı sollu ağaçlıklı bir yoldan geçtik ve köye vardık. Adı Limanköy olsa da gerçek köy, limandan oldukça yukarıda kalıyor. Köy meydanında kahvenin önüne park ettik. Önünde Atatürk büstünün olduğu köy kahvesinin adı da “Ata” idi.

Limanköy kahvesi

Ağaçlar altındaki tek katlı, sarı boyalı kahvenin çaprazında güzel, iki katlı bir ev dikkatimi çekti. Etrafında dolanırken kahvede oturan biri “gezmek ister misiniz” dedi. Meğer orası Limanköy Konukevi imiş. Yani köyün pansiyonu.

Soldaki köyün pansiyonu; sağdaki kütüphanenin girişi

Çok güzel taş binanın ikinci katında üç oda ayrı ayrı pansiyon olarak kiralanıyormuş. Ortak alanda iki banyo, bir mutfak ve bir sofanın yer aldığı pansiyon çok temiz ve hoştu. Odaların kapılarında Huzur, Neş’e ve Keyif yazıyordu. Yanılmıyorsam Huzur deniz manzaralı, diğerleri ise köy manzaralıydı. Civarda keşfe çıkıp bir köyde konaklamak isteyenler için hoş bir alternatif olabilir. Odaların geceliği 75 TL imiş ve bu da telefon numarası: 0542 683 50 90.

Limanköy Konukevi

Konukevi’yle bitişik hemen solda ise köyün kütüphanesi vardı. Oraya da girdik. Ortada büyük bir masa, raflarda az da olsa kitaplar vardı. Çocuklar kitap okuma ya da çeşitli aktiviteler için kullanabiliyormuş. Duvarda, bölgede yaşayan halkalı solucanın yılan sanılarak vurulmasından etkilenen bir çocuğun yaptığı bilgilendirici resimler çok hoştu:)

Bu güzel köyü geride bırakıp Beğendik Köyü‘ne doğru yola çıkıyoruz.