Yeni Gezi Heyecanı: İtalya-Almanya

Haziran başında yaptığımız “Framanya Seyahati” için Fransa’dan üç aylık vize alınca daha o anda kurtlanmaya başlamıştım; acaba sonra nereye gitsek diye. Aradan birkaç ay geçti, artık bir yere gidemeyiz diye düşünürken birdenbire benim için yeni bir gezi fırsatı çıktı. Easyjet’ten öylesine uçak bileti bakarken ağustos sonu için 20 Euro’ya İstanbul’a dönüş bileti buldum (Easyjet, Türkiye’den sadece Basel ve Londra‘ya uçuyor. Daha önce yazmıştım, Basel’e gitmek, oradan civar şehirlere geçmek çok kolay). Bu fırsat kaçmaz deyip gidiş bileti aramaya başladım; çünkü Easyjet ile gidişler pahalıydı. Aramalar sonucu ucuz bilet bulamayınca eşimin millerinin peşine düştüm. Dönüş tarihinden 4-5 gün öncesinden ve civarda görmek istediğim yerlere yakın bir gidiş şehri aradım. Tek gidiş olarak 12000 mil olan şehirler arasından sadece Milan uçuşu için yer vardı. Birkaç gün düşündüm, taşındım; eşim gelemeyeceği için Deniz’le nasıl yaparız, Milan’dan nerelere gidebiliriz, sonunda Basel’e dönmek zorundayız derken üstelik dönüş biletini Deniz için de satın almışken annemin ‘gidiyorsun, bari çocuğu götürme, ben bakarım’ demesiyle yalnız gitmeye karar verdim. Verdim vermesine de bunca zaman, değil bir gün üç-dört saat bile hiç bırakmamışken altı gün nasıl olacak hala bilmiyorum. Bunun tedirginliğini yaşarken rezerve ettiğim (12000 mil ve 105 TL alan vergisiyle) Milan biletini sadece kendim için satın aldım. Böylece önce bileti alıp sonra gezi planı yapan tuhaf gezgin olarak, elimde Milan gidiş ve Basel dönüş biletimle, arada nerelere gideceğimin hesabını yapmaya başladım.

Gidiş-dönüş şehirleri dışında Almanya’da Freiburg kesinlikle listemdeydi. Geçen seferki gezide oraya gidemediğim için çok aklımda kalmıştı. Onun dışında yine Almanya’da Bodensee Gölü’nün etrafındaki şehirleri düşünüyordum gidebilirim diye. Bu süreçte Google haritalar üzerinde uzun uzun gezinip sonra Fodor’s Travel forumlarında vakit geçirdikten sonra kafamda on kadar yer belirdi. 5 gece 6 günlük zamanım varken en çok noktayı nasıl gezebilirim hesaplarını, ülkelerin ulaşım web sitelerinden bilet durumlarını vs. kontrol ederek yapmaya başladım. Ve sonunda İtalya’da daha çok zaman geçirip çok sevdiğim İsviçre’yi atlayıp Almanya’ya geçmeye karar verdim.

Gideceğim şehirler kaba taslak ortaya çıkınca booking.com’dan kalacak yerleri aramaya başladım. Ucuz uçak bileti bularak başladığım ‘ucuz gezi planı’mın mantığına uygun, ulaşımı rahat, temiz oteller aramam sonucu rezervasyonlar-iptaller derken günler sonra kalacak yerleri de netleştirdim.

Buna göre:

Salı: Sabah Milan‘a gidiyorum. Otele eşyalarımı bırakıp şehri gezmeye çıkıyorum (2 gece Milan’da kalış).

Çarşamba: Como Gölü ve olabilirse civarındaki şehirler ve Milan’a dönüş.

Perşembe: Milan’dan trenle Rapallo’ya gidip otele yerleştikten sonra Cinque Terre bölgesine trenle gidiş (Duruma göre belki otele uğramadan giderim). Gece Rapallo‘da kalacağım.

Cuma: Sabah erkenden Portofino‘ya gidip sonra Rapallo üstünden önce Milan’a oradan İsviçre Lugano‘ya gidiş. (Bilet saatine kadar Lugano’da sadece 1 saatim olacak). Lugano’dan Basel üstünden Almanya Freiburg‘a gidip orada kalacağım.

Cumartesi: Freiburg‘u gezeceğim.

Pazar: Freiburg’taki duruma göre ya civardaki başka yerlere gideceğim ya da yine Freiburg’ta kalacağım. Akşam Basel’e dönüp oradan havaalanına gideceğim; İstanbul dönüş uçağım saat 22:30’da. Gece İstanbul’a varır varmaz annemlerin yanında olan kuzumu kucaklamaya koşarak gideceğim.

Dönüş Notu 1: Oğlum annemlerin yanında öyle iyiymiş ki hiç beni sormamış bile, yokluğumun farkında olsa da bunu sorun etmemiş (Bahçeye salıncak ve plastik kaydırak almam çok işe yaramış. Sabah gözünü açar açmaz salıncak-kaydırak demiş). Ben döndükten sonra da aramız çok iyiydi. Ne ben yokken ne de döndükten sonra hiç sorun yaşamadık.

Dönüş Notu 2: Yaptığım plana Portofino gidişini çarşambaya almak dışında tamamen uydum. Gezdiğim yerlerle ilgili yazılarıma bağlantılara tıklayarak ulaşabilirsin.